Často kladené otázky

Zde můžete najít odpověď na nejčasteji kladené otázky.

Kdy je na čase přemýšlet o hospicové službě pro vaše blízké?

Byla-li vašim blízkým diagnostikována nevyléčitelná nemoc, jejíž léčba byla ukončena a nemocný potřebuje ulevit od bolesti a dalších tělesných a duševních obtíží. A pokud má alespoň jeden blízký možnost celodenně pečovat o nemocného v domácím láskyplném a klidném prostředí.

Co vše musím zařídit?

Zařizovat nemusíte v podstatě nic, se vším vám pomůžeme a provedeme vás jednotlivými kroky procesu při žádosti o naše služby. Stačí, když kontaktujete naši sociální pracovnici Marii Fouňovu, DiS. na tel. +420 601 082 240  nebo emailem na  poradna@hospiczapad.cz .

Po předchozí telefonické domluvě se pak můžete sejít v kanceláři  na náměstí Republiky 70 v Tachově nebo přijedeme za Vámi domů.

Jak je služba poskytována?

Služba mobilního hospice je poskytována u klienta doma formou návštěvní služby a nepřetržité pohotovosti.

Je hospicová péče hrazená ze zdravotního pojištění?

V současné době bohužel není hospicová péče hrazena zdravotními pojišťovnami.

Kolik stojí služby mobilní (domácí) hospicové péče?

První návštěva zahrnující i vstupní lékařské vyšetření: 1000 Kč.

Cena za poskytování služeb mobilní (domácí) hospicové péče: 300 Kč / den. 

Cesta mimo okres Tachov: 150 Kč / cesta.

V ceně je zahrnut běžně spotřebovaný materiál (stříkačky, jehly, hadičky, obvazy atd.) a zapůjčení zdravotních a kompenzačních pomůcek.

Sociální poradenství zdarma.

Telefonické konzultace zdarma.

Cena za péči bude fakturována zpětně vždy na začátku následujícího kalendářního měsíce, splatnost je do patnácti dnů po vystavení fakturace.

Jak často k nám budete jezdit?

První návštěva bude příjmová, na té se domluvíme na frekvenci našich návštěv. Pak budeme jezdit podle plánu, nebo na zavolání (když se zhorší zdravotní stav, nevyhovuje medikace, potřeba ošetření apod.), případně zavoláme my vám, zda něco nepotřebujete.

Jak často a kdy vám můžu telefonovat?

Volat nám můžete kdykoliv, ve dne v noci, doslova 24 hodin denně. Jedna z našich zdravotních sestřiček vždy drží pohotovost a je připravena na telefonické konzultace či výjezd ke klientovi.

Kdo všechno přichází za klientem domů?

Na první příjmovou návštěvu přijde zpravidla lékařka, zdravotní sestra a terénní sociální pracovnice. Na plánované návštěvy budou jezdit naše zdravotní sestřičky. Pokud si to budete přát, můžeme vám také zajistit (pro klienta i pečující) návštěvu psychologa nebo duchovního dle vašeho vyznání.

Jak je domácí hospic Západ, z.s. financován?

Hospicový rozpočet na každý rok je složen z:

  • příspěvků kraje, měst a obcí
  • příspěvků nadací
  • grantů a dotací
  • sponzorských a firemních darů
  • darů jednotlivců
  • benefičních akcí (přednášky, bazárky, prodejní stánky na akcích)
  • z Klubu přátel hospice